Revista Tomis

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Anca-Ioana CÂDĂ

schimburi (in)echitabile

soiuri de alabastru în cute carnale
siluetă-statuie printre exponatele palide ale fondului plastic
în apartamente de împrumut
tot ce-am făcut a fost să bâjbâi
cu mișcări bruște și plăgi înjunghiat-înțepate

în apartamente de împrumut oameni erudiți
se angajează în schimburi rudimentare
versuri de Ginsberg pe sex

nu vreau să citesc
mai tânăr mai iute mai capricios
ridurile mele în femeile mai în vârstă
care te-au interogat pe șest cu întrebări de oracol insipid
în apartamente de împrumut
refuzul în care în ultimul timp doar au zbierat sau
au zgâriat unii sau alții

vreau mâțe care schelălăie în ritual de împerechere
vreau să cioplesc bebeluși imaginari, marmorați
vreau să-i hrănesc la sân
micii mei sâni de la care au băut lapte îndoit cu apă
exemplare de romulus și remus
mica mea inimă pseudoburgheză
mica noastră iubire cu vedere la blocul florentin de pe vraca

și-apoi sunt liniștile – orașul mă cuprinde-n
triunghiul său de piele umedă
în liniștile de amiază cu miros de soare și detergent
în liniștile de seară la care am râvnit
și care acum
mă doboară

balada frumoasei muribunde, prozac chic

categoric, se poate trăi și în interiorul burții

mă apropii de 30. hăul care se cască violent înaintea mea
nu e vorba de riduri – fiecare zi aduce un nou beteșug
pe care nu pot să pun mâna în oglindă
nu boli, domnișoară, ci mici beteșuguri ale vârstei,
o sarcină v-ar rezolva toate problemele,
cum să-l dau în morții mă-sii pe acest dumnezeu jovial
astfel încât să nu mă audă. halatul alb care-i acoperă falusul săltăreț

unele încep să trăiască cu adevărat la 40,
se aude din interiorul cel mai adânc al burții

iubitul îmi mângâie coastele mijite sub zăpezi de piele
devitaminizată, devitalizată, decalcifiată,
nedeflorată, perfectă pielea aceasta, în care să dea ca într-un clopot spart
coastele ascuțite ca ale unui cadavru împuțit din savană
palidă, lipotimică, încă puțin bolnavă,
suficient cât să mai alunece 5 kile de pe coapse
la vârsta mea de-acum mama și-a pus pe foc
rochia de mireasă, 5 kg de tulle și furie
în care mă îmbrăcam pe furiș,
deși fusesem avertizată să nu o fac
înainte de vreme

nu știu prea bine ce fac, dar trebuie notat totul

am făcut din beteșugurile mele cuvânt,
iar din cuvânt când meseria, când distracția mea
între datorie și obrăznicie, subzistență și artă
sănătate și boală, îndrăgosteală și saturație
maternitate și pribegie, mamă și tată
baroc și kitsch
un sân plin de emfază și lapte, curgând pe o bluză curată și
un altul lăsat, sterp ca o lămâie stoarsă
între post negru 3 luni și sex de 3 ori pe zi
între femeia spirituală care aprinde lemnul de palo santo
între două sau trei lovituri de gong și
femeia care flecărește și cicălește
femeia la vârsta a doua care mă îndeamnă să debutez înainte de 30,
cât încă sunt frumoasă. după n-o să mă mai bage nimeni în seamă
și bărbatul care îmi arată el, îmi explică el
bărbatul care mă imobilizează și
bărbatul care, după ce mi-a ridicat-o la fileu,
mă asigură că mingea e în terenul meu

rugăciunea din interiorul burții
m-am săturat să fiu puternică în interiorul burții
furia
furia
furia! din interiorul burții

divorț

prêt à porter și old spice
abdomene și picioare zvelte, până să apară
pirostriile și verighetele, certurile și falimentul
l-a întrebat fără jenă mă iei de nevastă ori ba?
pe atunci nu aveai voie să te dai orbește,
ea o făcuse și avea nevoie de garanții
înainte să se întoarcă la ai ei
au urmat încercările de coabitare schimonosită
expectativa unor momente deficitare de erotism în care
coordonarea trupurilor, sporadică, a dat naștere la
două fiice

fiicele lor au băut din fiole inscripționate cu cranii și oase încrucișate
au reușit să le salveze de fiecare dată
mai târziu, când sângele, sânii și fundul bombat
li s-au întâmplat chiar și lor,
le-a întrebat, pudică din fire, dacă se descurcă,
au dat din cap că da și n-au mai vorbit niciodată despre asta

anii au trecut
te juri? mă jur
tu te juri? mă jur și eu,
s-au jurat pe rând, doi fățarnici, cu mâinile grămadă pe
icoana de sticlă, după care
și-au spart icoana de cap și au aruncat verighetele

anii au trecut
ea a fost smintită, el a fost brutal
prêt à porter și old spice
bărbatul bun la toate, dar nu și la iubit
mama primordială – mamă și cam atât

în gura fiicelor se zbate
limba de foc a tuturor lucrurilor bune dintre ei, ucise
rând
pe
rând
anii au trecut, n-au mai vorbit niciodată despre asta și
nimeni nu le mai poate da toată această risipă înapoi

CITEȘTE ȘI

Silviu GONGONEA

Când mă întorc acasă

Ne-am mutat și cerul are altă culoare
ne-am găsit o casă un loc ne-am regăsit
finețurile gesturilor domestice
șlefuite în ani
Fetița noastră a crescut și ochii ei
au rămas albaștri
Poți iubi poți dărui fără să ceri nimic înapoi
poți trăi fericit
O coțofană dojenește câinele de sus de pe gard
în soarele oblic
ochii lui i se par strălucitori
lătratul lui se aude în tot cartierul de case
Noaptea e întuneric beznă la noi
când mă întorc acasă
aprind lanterna telefonului.

Citește mai mult »

Paul MIHALACHE

Istoria lui FDP

(fragment)

Iulian Ghervas este regizor de film documentar. A cochetat o vreme cu proza scurtă, dar nu a publicat niciodată. Florin mi-a spus că este unul dintre prietenii lui vechi, printre puținii care îl cunosc foarte bine, și că ar trebui neapărat să discut cu el, m-ar ajuta pentru carte. I-am scris pe Facebook și am stabilit să ne vedem miercuri seară,

Citește mai mult »
Mai multe texte
RUBRICI: