***
Mai întâi ca anomalie apoi ca hobby,
tensiunile părinților mei îmi populează visele.
Și poate realitatea. Încep să cred
în figurile nocturne care apar când mă întorc de undeva:
au mereu cu ce să mă prindă, e un plan mai mare și mai vechi,
are o copertă cu sacrul și profanul, cu șerpi încolăciți pe ochi
și un traseu subțire, violet, care leagă pământul de cosmos,
cineva va adormi liniștit știind că ei veghează.
Dar se vor întoarce?
De-atunci am început să-mi amintesc, ce a fost înainte e tulbure,
conform cardului pe care mi-e înscrisă viața, înainte să fi fost 3-4 ani,
conform și siluetelor din guguloaie fără ochi desenate între rânduri despre
extragerea petrolului.
Pentru ei fusese doar un concediu, iar eu ca un administrator de pensiune
șterg zilnic tejgheaua scrutând un orizont încleiat
sau înflorat de cămășa cuiva care s-ar apropia îndeajuns,
atâtea lucruri care ne fac dependenți și o singură ieșire
ghidată de cineva pe care să-l lichidezi ca să-i iei locul.
Destinul tău e lemnul, mi-au zis, iar eu am văzut focul mistuind
viața de dinainte, neregăsirea,
mai întâi ca anomalie, apoi ca hobby.

Brăila Gotham City ‘90
O altă zi așa și așa
nu munca e partea cea mai grea ci tot ce-ți spun ceilalți:
în poveștile lor, găsești locul tău în lume din ce în ce mai mic,
te extragi greu, te scuzi, privești zborul ciorilor pe înnoptare
probabil și-n stol sunt reguli și perpetuate povești false
oricum mintea ta nu leagă simboluri
nici animale totem,
nu vrei să te identifici: ești cel care pe polița de la oglindă
are serum pentru tinerețe veșnică, și ce?
în minte – acolo unde desfășori până la capăt jumătate din dorințe –
în minte tot începi drumul unui cuplu către un bar, în ianuarie, fulguia, o noapte cu gust de
de bomboană cu lichior, urmau să se vadă cu prieteni
să discute politică, să se certe pe religie, să-l asculte pe unul
spunând o poveste de groază, trei crime, chiar aici în oraș, pe vremea ocupației,
nimeni de la acea masă n-avea să emigreze,
dar nu ajungi până acolo, în minte tot începi drumul unui cuplu, simți bomboana cu lichior
și vezi sânge pe un butuc și o căpățână tăiată
care-ți ține monologul cunoscuților tăi
dar în rime
ai vrea să vii aici să înțelegi pentru ce-ai fost făcut?
la care o tânără grasă, cheală, diformă, într-o cămașă de noapte soioasă se apropie de căpățână
sunt 3 posibilități: tânăra grasă ești tu sau cineva superior ție sau cineva inferior ție
pe care vrei să protejezi,
vrei doar să fii copilul părinților tăi din nou și din nou să le începi
drumul către un bar într-o noapte de ianuarie, versiunea cu happyend a părinților lui
Bruce Wayne care l-ar face pe Bruce Wayne doar un om cu coșmaruri,
mintea ți se întoarce la dorințele care-s
ca un frigider cu mâncare stricată
și începi să faci ceva ce ai uitat că deja făcuseși,
„Nu”, te-auzi spunând, te arunci pe salteaua
care înghite zi de zi câte-un „nu” cu formă umană.
***
În răstimpul când am fost despărțiți totul se rezuma la prezent.
În lungile plimbări singuratice nu-mi permiteam
să-mi fac speranțe sau iluzii, să las priveliștea unei case vechi și dărăpănate
să mă-ntristeze, oricum pe-acolo casele vechi erau frumoase,
eu doar îmi înmuiam buzele, ochii, nările și pielea în tot ce țineam
la distanță, ritmul circadian începea să-mi spună ceva ce degrabă uitam.
Cu mine nu luam nimic căci s-ar fi putut agăța șomoiog în povestea noastră
și n-aveam energie s-o descos și nimeni n-avea timp să mă descoasă din ea.
Nu c-aș fi lăsat pe cineva.
În lungile plimbări singuratice printr-un Berlin orgolios și petrecăreț
nu-mi permiteam bonusuri nici tripurile: răsuflarea omului despărțit e curmată,
ești un bust sub o carcasă de sticlă, mimezi seninătatea când inhalezi în nări aerul,
înghețat în acele câteva secunde. Vigilent să nu-ți spargă cineva carcasa.
Cineva a construit cu atenție acea lume, a construit-o, apoi a distrus-o, apoi au reconstruit-o,
i-au livrat grupurile de turiști consumatori – câteva clipe mă lăsam
adoptată de un grup de turiști – ca pe cei ca mine, în derivă, să-i țină laoaltă
să nu se pulverizeze. Foamea subită mă repunea în corp,
măcar temporar îmi dădea un țel.
Nu era ca mesele cu tine: copioase sau repezite, în tăcere în fața unui film,
agitate după o ceartă, leneșe după sex, cu hainele noastre peste tot pe podea.
După film, unul dintre noi va merge să se culce primul, să dai mai încet,
să dai mai încet tot ce faci să nu mă trezesc,
nu mai știu de unde pornisem,
după prima noapte împreună mi-ai sărutat mâinile,
în vara aceea ai lăsat șarpele la mine,
acum l-am găsit.