Revista Tomis

Constanța, gazda celui mai mare concurs de vinuri din lume

La finalul lui martie, România organizează competiția de vinuri roze de la Concours Mondial de Bruxelles, cel mai mare concurs de vinuri din lume. Pentru industrie e ca și cum ai găzdui finala unui CM de fotbal, dar pe toate stadioanele ci doar în Constanța. 

“Concours Mondial de Bruxelles, prin sesiunea sa dedicată vinurilor roze, ajunge în Dobrogea, la Constanţa. Vinuri roze din întreaga lume vor fi degustate şi analizate de către un juriu format din profesionişti foarte atent selectaţi. Este pentru prima dată când o competiţie de vinuri cu o asemenea notorietate şi dimensiune ajunge în România. Pentru prima dată vinul românesc are parte de o platformă globală de promovare, CMB fiind nu doar un simplu concurs, ci un eveniment recunoscut la nivel mondial, ce atrage o atenţie mediatică semnificativă. Juraţii invitaţi să acorde medalii vinurilor participante, specialişti, comunicatori şi jurnalişti de vinuri, achizitori sau importatori de vinuri vor vizita câteva crame dobrogene, vor degusta vinuri româneşti şi vor savura gastronomia dobrogeană. Aceştia vor deveni automat ambasadori ai regiunii, comunicând Dobrogea şi implicit România pe canalele lor de comunicare. 

România este o ţară viticolă cu o tradiţie bogată şi o producţie importantă, însă la capitolul notorietate internaţională nu se bucură de recunoaşterea pe care ar merita-o. Cu toate că multe vinuri româneşti câştigă premii internaţionale, promovarea și poziționarea lor pe piețele internaționale reprezintă provocări serioase pentru România. Organizarea CMB Roses Wine Session poate să reprezinte un prim pas în construcţia unui brand de ţară cu ajutorul vinului, acesta fiind unul dintre puţinele produse care poartă în ADN-ul său informaţii despre istoria, cultura, economia şi tradiţia locului său de naştere”, mi-a povestit Valentin Ceafalău, organizator, comunicator de vinuri.

Scriu aceste rânduri cu speranța că autoritățile și nu numai vor conștientiza faptul că, deși pare un eveniment de nișă, este o ocazie incredibilă de a ajuta la construcția unui brand gastronomic de țară. Instituții importante din lume ne creditează și noi ar trebui să învățăm să nu irosim nici o astfel de șansă. 

Rubrică susținută de

Mai multe texte
Citește și